lundi 11 juin 2007

תעודת זהות

הגם שכבר שלחתי פרטים דומים אבל מכיון שאינם שלימים וחסר הרבה בערך למה שנמצא בד"כ באתר לכן השלמתי.
ובעז"ה אשלח תעודת זהות דומה לעיר פריס
תעודת זהות
שם מלא: מדינת צרפת (רפובליקה) י
ראש הממשלה: ניקולה סרקוזי
שטח: 547.030 קמ"ר
בירה: פריס
אוכלוסייה: 61.000 מיליון נפש בערך
דתות: יהודים אחוז אחד, קתוליק בין 83 ל88 אחוז, פרוטסטנט 2 אחוז, ומוסלמים בין 5 ל10 אחוזים
שפה: צרפתית
מטבע: יורו
שעון: GMT+1
כבישים: 892.900 ק"מ
מזג אויר: האקלים בצרפת הוא ממוזג ונוח בד"כ. בחורף קריר ובקיץ חם יחסית
ויזות: אין צורך לוויזה כדי לבקר בצרפת ולשהות בה עד שלושה חודשים
מידות ומשקלות: השיטה המטרית והקילו
תמ"ג לנפש: 25.400 דולר ארה"ב
פרופיל כללי
צרפת היא מדינה דמוקרטית הנמצאת במערב אירופה. השם הרשמי הוא רפובליקת צרפת. צרפת גובלת בלגיה ולוקסמבורג בצפון מזרח, גרמניה, שוויץ ואיטליה במזרח, מונאקו והים התיכון בדרום מזרח, אנדורה וספרד בדרום. במערב היא גובלת עם האוקיינוס האטלנטי.כיום היא אחת המדינות העשירות בעולם. בזכות התוצר הפנימי הגולמי של צרפת, היא נחשבת למעצמה הכלכלית הרביעית בגודלה בעולם. לתרבות יש חשיבות עליונה בצרפת, מדינה שתושביה השיגו מונופול עולמי בתחום הסגנון והטעם הטוב. צרפת ידועה בזכות האדריכלות, העיצוב והאמנות, הספרות והשירה, הפילוסופיה שלה, עולם האופנה הפורה והתרבות הקולינארית העשירה שלה.בתחילת המאה ועשרים החלו להגר לצרפת יהודים ממזרח אירופה שביקשו להיחלץ מקשיי הקיום שם. לאחר מלחמת העולם הראשונה והתמוטטות האימפריה העותמנית הגיעו עוד מהגרים יהודים מאגן הים התיכון. גל מהגרים נוסף הגיע ממרכז אירופה לאחר עלייתו של היעלר ימ"ש לשלטון ב-1933 .
בערב מלחמת העולם השניה היה מספר היהודים בצרפת בערך כרבע מיליון, כאשר יהדות צרפת המקורית מהווה מיעוט בקרבם. הריכוז העיקרי היה בפריס. היהודים השתתפו בחיי המדינה בכל התחומים, והיו גם מיוצגים בממשל הצרפתי. צרפת הייתה המדינה הראשונה באירופה במאה האחרון, בה כיהן ראש ממשלה יהודי, הנקרא ליאון בלום.
עם כיבושה של צרפת בידי הגרמנים במאי 1940 חולקה צרפת לשני חלקים: האזור הצפון-מערבי תחת כיבוש גרמני, והאזור הדרום-מזרחי כמדינה נפרדת ממשלת ווישי, בת ברית לגרמנים ימ"ש. במאי 1941 החלו השלטונות הגרמנים במעצר המוני של יהודים בצרפת הכבושה, בסיוע המשטרה המקומית. בנובמבר 1942 פלשו הגרמנים לחלקה ה"חופשי" של צרפת, וגם באזורים אלה החלו מעצרים של יהודים. מחנה דרנסי שעל יד פריז שימש כמקום ריכוז ותחנת מעבר, עד לשליחתם של היהודים למחנות המוות במזרח.
צרפת הייתה המדינה היחידה ביבשת אירופה אליה היגרו יהודים במספרים גדולים לאחר המלחמה. כ-80.000 עקורים ממזרח אירופה ומרכזה התיישבו בה מיד לאחר המלחמה. בשנות ה-50 הגיעו כ-19.000 יהודים ממצרים עם הרעת מצב היהודים שם. סיום השתלטות צרפת בצפון אפריקה הביא להגירה המונית של כ-200.000 יהודים מתוניסיה, אלג'ריה ומרוקו.
על פני המחצית השנייה של המאה ה-20 השתלבו המהגרים היהודים בחברה הצרפתית.
בצרפת חיים כיום כ־600 אלף יהודים, מהגדולות בקהילות ישראל בתפוצות. למרבית הקהילה זיקה חזקה לדת היהודית ולארץ ישראל. הקהילה היום היא "ספרדית" ברובה. האשכנזים מהווים מיעוט בקרב יהודי צרפת. היהודים מעורים היטב בחברה ובכלכלה, ועם זאת בולטת תופעת האנטישמיות בצרפת הרבה מעבר למקובל במדינות מערביות אחרות.

Aucun commentaire: